Conditii generale de transport
1.Transportatorul se obliga sa depuna eforturi pentru a transporta pasagerul si bagajele in bune conditii. Mijloacele de transport sunt destinate transportului de pasageri.2.Dreptul de transport apare atunci cand a fost incheiat un contract de transport, achitat bilet de calatorie.3.In cazul cumapararii biletelor la bordul vehiculelor, obligatia de a efctua transportul pasagerului apare doar daca exista suficiente locuri libere pentru intreaga distanta de parcurs.4.Pasagerul este obligat, în cadrul controlului la solicitarea angajaților Lilian Express, să prezinte atât biletul de călătorie, cât și un document de identitate cu fotografie valabil, în scopul verificării valabilității biletului de călătorie.5.Calatorii se vor prezenta pentru imbarcare, cu minim15- 30 de minute inainte de ora plecarii. 6.În general, serviciile de transport de linie sunt directe. În unele cazuri însă, poate fi necesară o transbordare în alte vehicule.7.În cazul în care este prevăzută o transbordare în alt vehicul, Lilian Express garantează continuarea transportului, până la destinația planificată.8.Instrucțiunile șoferilor și ale personalului însoțitor trebuie respectate.9.Șoferii și personalul de la îmbarcare sunt pot să refuze transportul persoanelor aflate în stare de ebrietate sau sub influența drogurilor. Același lucru se aplică pasagerilor care afectează în mod evident negativ starea pasagerilor sau pun în pericol siguranța pasagerilor. În acest caz nu există dreptul la asigurarea transportului compensatoriu.10.Fumatul în autobuz nu este permis, nici măcar al țigărilor electrice.11.Pasagerii care murdăresc autocarul în mod intenționat sau din neglijență trebuie să plătească o taxă de curățenie de cel puțin 50 EUR către Lilian Expres, deși pasagerului îi este permis să demonstreze că prejudiciul nu a avut loc sau că acesta este în mod substanțial mai mic decât suma paușală menționată. Pasagerul este răspunzător pentru orice daune provocate autocarului din neglijență.12.In cazul în care pasagerul are un comportament atât de deranjant, în ciuda avertismentelor (verbale), încât transportatorului și / sau celorlalți pasageri le este imposibil să continue călătoria sau în cazul în care pasagerul nu respectă instrucțiunile îndreptățite (cum ar fi instrucțiunile de siguranță) pasagerul poate fi debarcat fara restituirea contravalorii biletului sau asigurarea transportului compensatoriu.13.În pauze sau controale ale poliției, pasagerii trebuie să părăsească autocarul la cererea șoferilor sau a personalului de la îmbarcare. Pasagerul are obligația de a respecta durata pauzelor specificate de șoferi și de personalul de la îmbarcări. Șoferul are dreptul de a continua călătoria în cazul în care un pasager nu a revenit după intervalul de timp specificat și nu răspunde pentru absența unui pasager după durata specificată de pauză.14.Pasagerul este singurul responsabil pentru respectarea tuturor legilor și reglementărilor privind documentele și actele de identitate necesare pentru trecerea frontierei și precum și pentru prevederile privind vizele, valuta, vamale și de sănătate. Lilian Expres nu este responsabil pentru consecințele negative din cauza nerespectării acestor legi și regulamente de către pasager, chiar dacă aceste reglementări se modifică după momentul efectuării rezervării.15.In cazul intreruperii calatoriei din vina calatorului (inclusiv intoarcerile din VAMA), biletul de calatorie isi pierde valabilitatea, iar contravaloarea biletului nu se restituie .16.Pasagerul este obligat să transporte doar bunuri permise la vamă, atât din punctul de vedere al tipului lor, cât și al cantității acestora.17.Copiii mici cu vârste cuprinse între 0 și 3 ani pot fi transportați doar în scaune pentru copii. Aceștia vor fi asigurați pe parcursul călătoriei prin folosirea centurilor de siguranță ale autocarului, daca acestea exista.18.În general, sunt transportate toate persoanele, indiferent dacă acestea prezintă dizabilități sau mobilitate redusă.19.Pentru a garanta posibilitatea transportării unei persoane cu dizabilități este necesar ca pasagerul să ne informeze în legătură cu această nevoie înainte de rezervarea călătorie sau cel târziu cu 48 de ore înainte de începerea călătorie.20.În cazul în care, din cauza construcției autovehiculului sau infrastructurii, inclusiv a autogărilor și stațiilor de autobuz, nu sunt posibile fizic accesul, ieșirea sau transportul persoanei cu dizabilitate sau cu mobilitate redusă, în mod sigur și practic din punct de vedere operațional, ne vom rezerva dreptul de a nu emite bilet, precum și de a nu transporta persoana la bordul autovehiculului.21.În cazul unui pasager cu dizabilitate sau mobilitate redusă caruia i-a fost emis un bilet, iar transportul pasagerului a fost totuși refuzat, atât pasagerului cât și însoțitorului acestuia li se vor rambursa costul călătoriei.22.Pasagerii cu dizabilități sau mobilitate redusă au dreptul la transportul gratuit al scaunului cu rotile pliant sau al dispozitivelor ajutătoare pentru deplasare în cala autocarului. Din motive de siguranță, scaunele cu rotile trebuie să fie pliante și fără dispozitiv electric de pornire.23.În cazul neprezentării la timp la autocar, pasagerul va pierde dreptul la locul rezervat și la călătorie. În acest caz Lilian Express are dreptul să realoce biletul respectiv. De aceea se recomandă sosirea la stația de autobuz cu cel puțin 15 minute înainte de plecarea autocarului.24.Pasagerul este responsabil pentru încărcarea bagajelor sale la transbordarea în alt mijloc de transport. Un posibil ajutor de la șoferul de autobuz are loc doar în cazuri excepționale și justificate, doar dacă este vorba de un pasager cu handicap sau cu mobilitate redusă.25.Transportul bagajelor de mână este gratuit, dar este limitat la un bagaj per pasager, cu o dimensiune maximă de 42 x 30 x 18 cm şi o greutate maximă de 7 kg.26.Pasagerul are dreptul la transportul gratuit a 2 bagaje de cala, dar nu mai mult de 50kg. Ce depaseste se taxeaza cu 1euro/kg. Transportul excedentului de bagaje nu este obligatorie si se face in limita spatiului disponibil.27.Pasagerul trebuie să depoziteze și să supravegheze bagajul de mână în compartimentul pentru pasageri astfel, încât să nu fie pusă în pericol siguranța și ordinea pe timpul operării, iar ceilalți pasageri să nu fie afectați. Acesta va fi adăpostit, în principiu, în compartimentul de deasupra capului din zona pentru pasageri sau va fi introdus sub scaunul din față28.Bagajul de mână și conținutul său va rămâne pe toată durata călătoriei sub supravegherea pasagerului și trebuie să fie supravegheat în mod corespunzător. În cazul în care se observă accesul unei persoane neautorizate, trebuie să fie informat șoferul autocarului. Pasagerul controlează cu puțin timp înainte de sfârșitul cursei integralitatea conținutului bagajului său de mână.29.Obiectele de valoare, cum ar fi banii, bijuteriile, metalele prețioase, cheile, ochelarii, echipamentele electronice, lentilele de contact, protezele, medicamentele, documentele importante (diplome, certificate, pașapoarte, permise de conducere, titluri de valoare), etc. și alte obiecte fragile trebuie transportate în bagajul de mână și se află în grija pasagerului.30.Dacă se vor transporta obiecte de valoare în bagajul de cală, transportatorul nu oferă nici o garanție.31.De la transport sunt excluse substanțe și articole periculoase, în special explozive, inflamabile, radioactive, cu miros fetid sau substanțe corozive, lucruri neambalate sau neprotejate, prin care pot fi răniți pasagerii.32.Nu se permite transportul câinilor și a altor animale în autocarele de cursă lungă.33.În cazul în care vehiculul devine inoperabil în timpul călătoriei, Lilian Exprss oferă pasagerului posibilitatea să-și continue călătoria cu un alt vehicul sau să fie transportat la un punct de așteptare adecvat, de unde este posibilă continuarea călătoriei.34.Pentru deteriorarea bagajelor ca rezultat al unui accident datorat utilizării autocarului, sau pierderea bagajelor ca rezultat al unui accident rezultat din utilizarea autocarului, valoarea de compensare pentru fiecare cerere per pasager și per bagaj este limitată la 200 EUR.35.Pentru pierderea bagajelor fără legătură cu un accident rezultat din utilizarea autocarului, precum și pentru încurcarea bagajelor sau furtul acestora nu există răspundere a transportatorului.36.Pentru orice daune sau repercusiuni ale daunelor cauzate de ambalarea necorespunzătoare a bagajelor de către pasager, transportatorul nu își asumă răspunderea, cu excepția cazurilor de rea-intenție.37.Fiecare pasager are obligatia de a-si supraveghea bagajele in fiecare statie. Transportatorul nu raspunde de disparitia acestora in statii.38.Pierderea sau deteriorarea bagajului trebuie anuntata imediat, in momentul primirii acestuia (in cazul unei deteriorari evidente si vizibile).
Bilete de calatorie
1.Biletul de calatorie este nominal, nu poate fi transmis altei persoane si constituie dovada incheierii contractului de transport intre transportator si pasagerul al carui nume este inscris in bilet.2.Anularea biletului de calatorie se face cu cel putin 24 ore cu perceperea unui comision de 25%3.Reprogramarea călătoriei este permisă o singură dată. După modificarea datei de călătorie, orice restituire se face cu penalizarea de 25% din contravaloarea biletului neutilizat, cu respectarea perioadei de timp de minim 24 ore înainte de data şi ora plecării.4.Pentru biletul dus-întors se va reţine 25 %, din contravaloarea biletului de călătorie ÎNTORS, dacă s-a efectuat călătoria DUS. În caz de renunţare, după termenul de mai sus, nu se mai acordă nicio restituire. După data şi ora programată pentru plecare, biletul devine neutilizabil.5.Nici o plecare in cursa nu poate fi amanata (intarziata) din cauza intarzierii calatorilor. In cazul neprezentarii calatorilor la cursa, transportatorul dispune de loc in interesul sau.6.La cumparare, pasagerul trebuie sa verifice corectitudinea datelor de calatorie si de identitate inscrise pe bilet si sa solicite pe loc corectarea, in cazul unei neconformitati. Transportatorul nu raspunde pentru erorile descoperite la imbarcare si poate refuza imbarcarea.7.Pentru biletele cumparate cu mai putin de 24 ore inainte de ora programata pentru calatorie, nu se acorda restituire.8.Rezervarea pentru calatoria de intoarcere, in cazul biletelor dus-intors, este obligatorie si trebuie facuta cu cel putin 3 zile inainte de data solicitata. In caz contrar, imbarcarea pasagerului se va face in limita locurilor disponibile, iar transportatorul nu va fi responsabil pentru daunele suferite de pasager ca urmare a imposibilitatii efectuarii calatoriei la data dorita de acesta.9.Orice restituire se acorda numai titularului de bilet cu prezentarea actului de identitate si a biletului, in original.10.Rezervarile facute telefonic, fara achitarea contravalorii biletului nu reprezinta un contract de transport.
Bagaje neinsotite
1.Produsele trebuie ambalate in cutii de carton cu dimensiunile de maxim 50/50/50 cm sau alte ambalaje care sa nu permita varsarea sau scurgerea continutului, in caz contrar personalul poate refuza preluarea.2.Pe fiecare colet trebuie sa se lipeasca eticheta cu denumirea societatii, Lilian Express, numele destinatarului, orasul de destinatie. 3.Sunt excluse substanțe și articole periculoase, în special explozive, inflamabile, radioactive, droguri, substanțe corozive, cu miros urat, lucruri neambalate sau neprotejate.4.Plata coletelor se poate face si la destinatie.5.In general, la societatea noastra, termenul de livrare al coletelor este de 48 ore, dar perioada maxima de a asigura livrarea la destinatari este de 5 zile lucrătoare de la data depunerii trimiterilor de corespondență intracomunitare din sfera serviciului universal din cea mai rapidă categorie standard la punctele de acces, a 97% din aceste trimiteri, conform legislatiei in vigoare.6.Personalul are obligatia de a asigura secretul trimiterilor postale.7.Tariful este de 1euro/kg pentru colet, daca coletul are mai putin de 10 kg, tariful este de de 10 euro, iar pentru un plic de 5 euro.8.Eliberarea coletelor se face in baza unui act de identitate si pe baza de semnatura.9.Destinatarul este obligat sa verifice integritatea coletului la ridicare, nu se primesc reclamatii ulterioare. 10.Coletele se primesc insotite de valoarea declarata si lista de inventar semnata de expeditor11.In cazul pierderii unui colet contravaloarea despagubirii este de 100 euro. Pentru valori mai mari expeditorul trebuie sa declare valoarea si sa achite 5% in plus din valoarea declarata, suma pentru care i se va elibera chitanta.12.Preluarea si transportul coletelor se face in limita spatiului disponibil.13.Eliberarea si preluarea coletelor nu face face pe perioada imbarcarii si debarcarii calatorilor in statie.14.Greutatea maxima admisa este de 50kg/colet